Vše o pitném režimu

Vše o pitném režimu

Základem každého sportovce je dodržování pitného režimu. S kladením velkého důrazu na sportovní nápoje, vzít si správný nápoj ve správný čas. Vybírejte si správný nápoj ve správný čas a ve správném množství.

 

 

 

 

 


Co způsobuje nedostatek vody v organismu?

  • prohřátí organismu, zhoršení výkonnosti, poruchy koordinace,

  • nedostatečný přívod živin a odvod zplodin,

  • svalové křeče a únavu,

  • zhoršená regenerace,

  • poruchy transportu kyslíku a oxidu uhličitého,

  • zvýšená viskozita krve, zvýšení krevního tlaku, nedokonalé prokrvení svalové tkáně.

Co je to dehydratace?

Dehydratace je stav, kdy nastává nadměrný úbytek tekutin, hlavně mimobuněčných. Závažné projevy můžeme pozorovat, pokud množství tekutiny v těle poklesne o více než 6%.


Denní příjem zdravého sportovce by měl představovat přibližně:

  • voda: 2-3 l.,

  • sodíkové ionty: 100 - 200 mmol,

  • draselné ionty: 60 - 80 mmol.

Čím je delší výkon a nižší teplota, tím je možná vyšší koncentrace nápoje a tím více by měl nápoj obsahovat maltodextrinu (energie na delší dobu).

Čím delší výkon a vyšší teplota, tím musí být koncentrace sacharidů nižší (hypotonický nápoj) a vyšší obsah minerálů.


Kromě sacharidů je třeba doplňovat bílkoviny, aminokyseliny, minerály a vitamíny. Tyto nápoje je třeba pít co nejdříve po skončení výkonu. Vnímavost organismu na rychlé doplnění zásob s časem rychle klesá! (maximální vnímavost je prvních 15 min po výkonu)

Obsah cukrů s vysokým glykemickým indexem nesmí přesáhnout hodnotu 10% v roztoku. Kapacita organismu přijímat cukry je max. 60 - 70 g / hodinu.


Jaké jsou nevhodné nápoje pro sportovce?

  • obsahující CO2 (utlumují pocit žízně, způsobují plynatost),

  • obsahují hořké látky, chinin, kofein (tonů, coca-cola, černý čaj - odvodňují organismus),

  • pivo, alkohol (odvodňují organismus, způsobují hypoglykémii při použití před tréninkem),

  • přeslazené nápoje (nápoje s obsahem sacharidů 10% se do prvních 15 minut absorbuje ze žaludku pouze 5%, z  hypotonického nápoje se absorbuje prvních 15 minut 40% objemu,

  • nápoje příliš studené: (vhodná teplota nápoje: v letním období 12 - 16 ° C, v zimním období 18 - 25 ° C studené     nápoje se absorbují rychleji ze žaludku jako teplé).


Chci koupit teď!

B2B zóna

Možnost velkoobchodní spolupráce

Doprava nad 2500 Kč zdarma

Při nákupu nad 2500 Kč máte dopravu zdarma

Referencie

Naši zákazníci sú spokojní s produktami značky Kompava

Věrnostní systém

 Poskytujeme věrnostní body při nákupu

Benefity

Odměňujeme stále zákazníky

KOMPAVA spol. s r. o., Pod Kopcem 107 , Strání 68765, +420 602 426 550, gonex@kompava.sk
Používáním těchto stránek souhlasíte s používáním cookies, které nám pomáhají zajistit lepší služby. Více info