Svalové křeče - úhlavní nepřítel sportovce

Svalové křeče - úhlavní nepřítel sportovce

I vy se přesně vidíte v názvu našeho článku? Jsou právě křeče to, co Vás limituje při Vašem cvičení nebo sportovní aktivite.?Alebo se kvůli ním budíte ze spánku?

Nejčastější příčinou svalových křečí u sportovců bývá nerovnováha a nedostatek stopových prvků - vápníku, hořčíku a draslíku. Při fyzické zátěží a při pocení se kromě vody vylučuje množství minerálů a stopových prvků, přičemž zejména hořčík se vylučuje silným pocením. Minerály jsou nezbytné pro zajištění správného chodu tělesných funkcí a svalů. Hlavně správný poměr zmíněných tří minerálů vápníku, draslíku a hořčíku. Pocením se tyto minerály vylučují z těla, a proto je při náročných vytrvalostních aktivitách třeba je doplňovat iontovým nápojům obsahujícím správný poměr minerálů. Pokud byste pili pouze čistou vodu, vypocené minerály nedoplníte. Naopak zředíte si vnitřní prostředí, tím pádem koncentrace minerálů klesne a velmi rychle se mohou dostavit křeče.

Známe několik metod jak bojovat proti křečím, ale jednoznačně nejlepší je prevence.

Je důležité se snažit o to aby ke křečím vůbec nedocházelo. Při sportovních aktivitách je to správná hydratace. Minerální nápoj Acidofit obsahuje vyvážený poměr vápníku, draslíku a hořčíku 2: 2: 1, a tím pomáhá udržovat správný poměr těchto minerálů v našem těle. Je vhodné rozpustit si jednu šumivou tabletu ve sklenici vody a vypít před sportovní aktivitou.

Abychom tento poměr udrželi i po delší sportovní aktivity, je dobré pravidelně doplňovat tekutiny a minerály hypotonickým nápojem HypoFit. Rovněž obsahuje optimální poměr minerálů a pomáhá průběžně doplňovat vypocené minerály a udržovat stálost vnitřního prostředí.

Pokud míváte pravidelně a často svalové křeče, neočekávejte, že po jednom poháru Acidofitu nebo Hypofitu problémy naprosto zmizí. Tak, jak Váš problém se vyvíjel delší dobu, i jeho odstranění může chvíli trvat. V takových případech je důležitá pravidelnost. Acidofit můžete užívat 1-2x za den i v případě, že právě v ten den neplánujete sportovat. Výsledek takové prevence se pak projeví zejména během náročnější aktivity. Sportovci, kteří se připravují na extrémně náročné akce, které trvají hodiny a často v horkém počasí, například závody Ironman, by se alespoň týden před takovým závodem měli důsledně zaměřit na prevenci svalových křečí správným stravováním a pitným režimem.

Jednoduše řečeno, připravit si organismus na náročný sportovní výkon a nespoléhat se na to že když přijdou křeče na závodech, tak pak to budou řešit magnezitovými tabletami. Toto už je kritická situace do které je lepší se vůbec nedostat.

Pokud budete sportovat a přitom se správně hydratovat, kromě toho, že již během sportovní aktivity se budete cítit lépe a svěžejší, tak jistě i po ní, následná regenerace bude rychlejší a nebudete se cítit unavení, ale právě naopak, plný energie.

Tomáš Jurkovič,

3.května 2016

Štítky

GONEX, s. r. o. , Pod Kopcem 107, Strání 68765, +420 602 426 550, gonex@kompava.sk
Používáním těchto stránek souhlasíte s používáním cookies, které nám pomáhají zajistit lepší služby. Více info