Správná hydratace a energie pro organismus = cesta k vytouženému cíli

Správná hydratace a energie pro organismus = cesta k vytouženému cíli

Tekutiny je třeba tělu dodávat při výkonech trvajících více než 30 minut. Proto se při vytrvalostních sportech klade velký důraz na pitný režim a výběr vhodného iontového nápoje.

Z toho vychází i potřeba doplňování tekutin a živin před, během a po výkonu. Pak ztrácíme mnoho důležitých látek, které organismus produkuje. Některé pak vylučované látky jsou ale cenné a proto se jejich ztráty musí doplňovat. Iontové nápoje mají v tomto případě hlavní roli. Ideální nápoj by měl kromě vody obsahovat látky, které se při zátěži z těla ztrácejí, tedy minerály. Jde zejména o Na a Cl, ostatní minerály K, Ca, Mg, které jsou nezbytné ve fázi regenerace. Minerály navíc usnadňují vstřebávání vody v trávicím traktu. Kromě minerálů by však kvalitní iontové nápoje měly obsahovat i sacharidy a vysoce kvalitní látky jako aminokyseliny, vitaminy, které pomáhají stimulovat fyzický výkon organismu. Sacharidy obsažené v iontových nápojích jsou zdrojem energie. Jejich podíl však nesmí být vysoký, jinak by negativně ovlivnil výkon zatížením trávicího traktu. Hypotonické (rehydratační) nápoje obsahují do 4% sacharidů.

 

Jak správně hydratovat tělo před, během a po sportovním výkonu?

Přibližně 2. hodiny před startem třeba vypít 300-500 ml hypotonického nápoje s nízkým obsahem cukrů. Ledvinám tak umožníte vyloučit nadbytečnou vodu před začátkem běhu.

Druhou dávku téhož nápoje vypijte cca 15. minut před startem. Při výkonu do 1. hodiny konzumujte max. 800 ml iontového nápoje rozděleného na 4 dávky po 200 ml.

Pro výkony v trvání 1-3 hodiny platí: první 2 hodiny je důležitá hydratace hypotonický roztoky, později může být obsah sacharidů v roztocích vyšší (izotonické nápoje). Po výkonu je jednodušší a fyziologickejšie doplnit chybějící živiny ve formě tekuté než tuhé. Těsně po výkonu je třeba přednostně dodat cukry v poměru 2: 1 k minerálům (během výkonu je poměr opačný). V tomto období mají svalové buňky vyšší schopnost přijímat glukózu a syntetizovat zásobní glykogen.

Vyberte si ten správný nápoj pro energii a celkovou hydrataci organismu!


Iontové nápoje HypoFit a EnergoFit jsou tou správnou volbou!

Při vytrvalostních sportech se organismus dostává do fáze úbytku vody (dehydratace), úbytku energie a potřebuje rychle a vhodně doplnit všechny potřebné výživné látky pro dosažení maximálního výkonu. Pro správné nakopnutí je nejideálnější a nejsnáze použít hypotonický nebo izotonický nápoj.

HypoFit - silný antioxidační hypotonický nápoj je vhodný před a během sportovního výkonu. Správné hydratuje organismus a zabrání jeho přehřátí a přetížení srdce. Zároveň doplňuje minerální látky, které mají příznivý vliv na svalové křeče. Díky výtažku extraktu zeleného čaje je nástup a množství energie mnohem efektivněji a zároveň působí antioxidačně.

Izotonický nápoj EnergoFit - je vhodný během a po sportovním výkonu. Obsahuje komplex výživných látek kde jednotlivé látky napomáhají ke zvýšení a prodloužení výkonu, hydratace organismu a doplnění energie po náročném výkonu.

Vypracovala: Ing. Chovancová Zuzana

Chci koupit teď!

B2B zóna

Možnost velkoobchodní spolupráce

Doprava nad 2500 Kč zdarma

Při nákupu nad 2500 Kč máte dopravu zdarma

Referencie

Naši zákazníci sú spokojní s produktami značky Kompava

Věrnostní systém

 Poskytujeme věrnostní body při nákupu

Benefity

Odměňujeme stále zákazníky

GONEX, s. r. o., Pod Kopcem 107 , Strání 68765, +420 602 426 550, gonex@kompava.sk
Používáním těchto stránek souhlasíte s používáním cookies, které nám pomáhají zajistit lepší služby. Více info