Sacharidy a jejich glykemický index

Sacharidy a jejich glykemický index

V současnosti již není problém vybrat si potravinu, která splňuje naše nároky. Jedinou omluvou nesprávné výživy je vlastní neinformovanost a nedisciplinovanost.  

K potravinám s vysokým obsahem kvalitních sacharidů patří všeobecně známé zdroje: rýže, brambory, těstoviny, různé druhy vloček, celozrnné výrobky. Ovoci a zelenina obsahují vedle jednoduchých cukrů a polysacharidů i vlákninu, která ovlivňuje zažívání a vylučování potravy.

Při výběru vhodného zdroje potravin sledujeme tzv. glykemický index potravin. Potraviny s vysokým glykemickým indexem zvyšují glykémii rychle, naopak potraviny s nižším glykemickým indexem postupně, jinými slovy vysoký glykemický index je zárukou rychle dostupné energie, nižší glykemický index "doplňuje energii" postupně, v delším časovém rozpětí. 

Na ukázku několik vybraných potravin a jejich glykemický index: 

  • bílý chléb 100
  • těstoviny 65
  • hnědá rýže 96
  • corn-flakes 119
  • celozrnný chléb 99
  • sója 40
  • bílá rýže fazole 60
  • jablko 53
  • grep36
  • řepný cukr 86
  • glukóza 138
  • med 92
  • bílý jogurt 48

Důležité je však orientovat se alespoň v tom, které potraviny patří do jaké skupiny, vědět, že tepelná úprava potravin zpravidla zvyšuje glykemický index, dokud kyseliny ho snižují a pod.

B2B zóna

Možnost velkoobchodní spolupráce

Doprava nad 2500 Kč zdarma

Při nákupu nad 2500 Kč máte dopravu zdarma

Referencie

Naši zákazníci sú spokojní s produktami značky Kompava

Věrnostní systém

 Poskytujeme věrnostní body při nákupu

Benefity

Odměňujeme stále zákazníky

KOMPAVA spol. s r. o., Pod Kopcem 107 , Strání 68765, +420 602 426 550, gonex@kompava.sk
Používáním těchto stránek souhlasíte s používáním cookies, které nám pomáhají zajistit lepší služby. Více info