Proč na noc noční protein a ne syrovátkový?

Proč na noc noční protein a ne syrovátkový?

Hned v úvodu článku bych jsme chtěli vyvrátit nejčastější mýtus, který denně posloucháme od žen: "z proteinů se přibírá" nebo "nechci nabrat svaly."


Není to pravda. Každý protein je vlastně přesně stejná bílkovina, kterou sníte, ať už během snídaně pojídáním vajíčka na různé způsoby, nebo během oběda konzumací ryb a masa, případně během večeře když si dáte tvaroh. Tyto proteinové koncentráty jsou v podstatě jen bílkoviny z již zmíněných potravin bez zbytečných tuků a cukrů, navíc obohacené o další prospěšné látky, které napomáhají lepšímu trávení a metabolismu jako jsou enzymy, minerální látky, vitamíny a jiné.


Jakým jídlem zakončit den?

Mnoho lidí se drží pravidla, že po páté nebo šesté hodině už nejedí. To však způsobuje zbytečné hodiny hladovění, které mohou vést ke katabolickému efektu, a tím i snížené regeneraci. Tělo začne využívat vlastní svalové buňky na tvorbu energie (tělo chřadne). Tento proces začíná již po několika hodinách bez příjmu potravy. Ať už se snažíte vybudovat vysportovanou postavu, nebo nepřijít o aktivní hmotu, např. při hubnutí, zvýšeném fyzickém výkonu, nemůžete se bát konzumovat poslední jídlo hodinu až dvě před spaním. Samozřejmě závisí jaké jídlo.

Hlavním důvodem jídla před spaním by mělo být zajistit potřebné živiny k tomu, aby tělo minimalizovalo riziko ztráty svalové hmoty během spánku, kdy tělo stravu nepřijímá, a tím zlepšilo svou regeneraci do dalšího dne. Tomu by se mělo také přizpůsobit složení takového pokrmu.


Nejdůležitější na jídle před spaním je přijmout dostatečné množství bílkovin, ideálně ty, které na strávení potřebují více času. Zajistíte tak dostatečnou regeneraci, dokonce u těch, kteří se snaží zhubnout, taková strava eliminuje pocit hladu v noci (noční návštěvy ledničky). Vhodný je tedy kasein (Micelární kasein), který se vstřebává během noci až 7 hodin, případně vícesložkový protein (ProteinFit 70) s obsahem vajíčkového, nebo sójového izolátu, které se podobně jako kasein vstřebávají 4-5 hodin. Tyto proteiny kromě dostatečného obsahu bílkovin splňují i požadavek s minimálním obsahem tuků a sacharidů, které by se ve spánku nevyužili na energii, ale uložili by se jako podkožní tuk.


Kaseinový protein

Je tvořen převážně pomalu vstřebatelnými bílkovinami, a to buď ve formě kaseinátu vápenatého, nebo micelárního kaseinu, které udržují svaly v anabolickém / antikakatabolickom stavu co nejdéle.

Osobně z praxe, stravitelnosti a z porovnání procesu výroby se jednoznačně jeví lépe micelární kasein, který je vyráběn mechanickou cestou, bez chemických úprav na rozdíl od kaseinátu vápenatého, a tím je pro náš organismus mnohem přirozenější.


Proč upřednostnit na noc noční protein před syrovátkovým?

Především je u nočních proteinů delší vstřebatelnost, a tím postupné uvolňování aminokyselin během spánku, který tvoří třetinu celého dne a během kterého nepřijímáme žádnou stravu.

Vstřebatelnost syrovátkových proteinů je od 0,5 - 1 hodina. Po uplynutí této doby se organismus dostává do katabolismu a zhorší se regenerace. Navíc micelární kasein obsahuje vysoký obsah vápníku a hořčíku, které jsou potřebné pro zdravý vývoj kostí, což ocení zejména ženy.

 


Tím výživových poradcú z Kompavy

Chci koupit teď!

Štítky

B2B zóna

Možnost velkoobchodní spolupráce

Doprava nad 2500 Kč zdarma

Při nákupu nad 2500 Kč máte dopravu zdarma

Referencie

Naši zákazníci sú spokojní s produktami značky Kompava

Věrnostní systém

 Poskytujeme věrnostní body při nákupu

Benefity

Odměňujeme stále zákazníky

KOMPAVA spol. s r. o., Pod Kopcem 107 , Strání 68765, +420 602 426 550, gonex@kompava.sk
Používáním těchto stránek souhlasíte s používáním cookies, které nám pomáhají zajistit lepší služby. Více info