Máte 40 a potřebujete vzpružit?
Máte 40 a potřebujete vzpružit?

Máte 40 a potřebujete vzpružit?

Máte 40 a potřebujete vzpružit?

Říká se, že 40-ka je pro ženu nejlepší věk. Co se týče smýšlení a pohledu na svět, není co namítat. Ale co fyzická a stejně i psychická stránka? Jaké je to být ženou po čtyřicítce?

Určitě bychom v průzkumu na tuto otázku dostali různé odpovědi. Rozmanitost odpovědí by závisela na tom, jaké období žena právě prožívá a v jaké životní fázi se právě nachází. Doba se změnila, stejně se mění i životní tempo. Dnešní čtyřicátnice řeší úplně jiné problémy, jako ženy v jejich věku před 30 - 40 lety. Věk prvorodiček se zvyšuje, a tak se mnohé z nich stávají těsně před čtyřicítkou maminkami, zatímco některé jejich vrstevnice mají již dospělé děti. Doba se posunula iv nárocích na zaměstnání a mnoho žen posouvá kariéru v žebříčku priorit výše než jiné ženy. Jedno však mají všechny společné - nároky dnešní doby jsou vysoké pro všechny ženy. A vedle všech soukromých i pracovních nárocích není jednoduché být stále milující, trpělivou, povzbuzující, spolehlivou, odpovědnou a dobře naladěnou manželkou, matkou, dcerou, sestrou či kamarádkou.

Dlouhodobé hektické tempo, časová tíseň, množství úkolů, psychické napětí, nesprávná životospráva a nedostatek spánku mají za následek pocit únavy, podrážděnosti, nesoustředěnosti, přibírání, či bolestí hlavy. Trpí vaše tělo a spolu s ním i vaše mysl. Způsob, jakým se cítíte fyzicky, má totiž přímý vliv i na vaše duševní zdraví. A v neposlední řadě i na stav vaší pleti. Zkuste si tedy zlepšit vaši celkovou pohodu péčí o své tělo. Správnou péčí o sebe můžete zmírnit projevy i znaky stárnutí a oddálit tak stáří.

Žena, ktorá sa usmieva

Stárnutí a stáří není totéž

Biologicky začínáme stárnout už od narození. První znaky se začínají projevovat po 30. roku života. Jsme unavenější, mnoho aktivit nám déle trvá a nestíháme dělat všechno s takovou lehkostí jako před pár lety. Navíc, s přibývajícím věkem se mění priority i povinnosti. Přichází manželství, děti, nová práce, péče o byt, dům či zahradu nebo i vše dohromady. Více úkolů nám přidává více šedivých vlasů a více starostí nám přidává více vrásek.

Je třeba rozlišovat stárnutí a stáří. Stárnutí je proces, stáří je obdobím života. Stárnutí představuje přirozený proces, který bohužel nezastavíme. Stáří je daň za dlouhý život, a také představuje přirozenou součást životního cyklu. Dochází ke změnám nejen na úrovni našich orgánů a tkání, ale také v jednotlivých buňkách. Stárnutím jsou zasaženy buňky prakticky všech orgánů, jakož i imunitní, endokrinní a kardiovaskulární systém. Znaky stárnutí, stejně i znaky stáří, zahrnují vzájemné působení genetických faktorů životního stylu a životního prostředí. Rozlišujeme fyzické a psychické znaky stárnutí.

Fyzické a psychické znaky stárnutí

Mezi běžné fyzické změny a znaky stárnutí patří: úbytek síly a životní energie, snížení vitality a pohyblivosti, slabá kondice, problémy s pohybovým aparátem, problémy s rovnováhou is koordinací, ztráta motorických schopností, problémy s trávením, zhoršování fyziologických funkcí a metabolických procesů, krátkozrakost, zhoršení krátkodobé paměti, šedivění a vypadávání vlasů, úbytek kostní hmoty a tělesné výšky, ztráta citlivosti sluchu a pod.

Ženská sila

Podobně mnoho je i projevů psychických, protože přímo souvisejí s fyzickými projevy. Např. ztráta chuti do života souvisí se snížením vitality a pohyblivosti, starší člověk chodí méně ven, tělo ochabuje a spolu s ním se zhoršuje i psychické naladění a vnímání okolí. Zpomaluje se duševní činnost člověka, klesá vitalita a energie, dochází k častějším ztrátám blízkých osob, ochabují sociální kontakty, přibývají deprese a duševní bolesti, problémy spojené se soběstačností apod. Skutečnou podstatu těchto jevů možná až tak nevidíme, ale více vnímáme. Stárnutí ani stáří neovlivníme, víme je ale svým chováním přímo ovlivnit tak, že zmírníme jejich projevy.

Prevence proti stárnutí

Jak jsme již na začátku zmiňovali, stárnutí je přirozený proces, který bohužel nezastavíme. Dokážeme ho jen zmírnit a to tak, že v rámci prevence podnikneme určité kroky již během života. Po 30-ce začínáme biologicky stárnout, takže 40-ka je ideální věk, kdy je třeba se vzpružit a začít něco se sebou dělat.

Zcela přesný návod pro čtyřicátníků neexistuje, ale pár klíčových zásad jako prevence proti stárnutí ano. Vybrali jsme pro Vás ty nejdůležitější:

  • Hýbejte se v každém věku nejméně třikrát týdně po třicet minut. A k tomu pětkrát týdně kráčejte alespoň půl hodiny.
  • Zkuste si oblíbit některé zdravé a výživná jídla, která obsahují ve správném poměru rostlinné i živočišné bílkoviny a zařaďte je do svého jídelníčku. Např. celozrnné potraviny, ořechy, semínka, ovoce, zeleninu, luštěniny, zakysané mléčné produkty a ryby.
  • Pijte dostatek čisté vody - min. 0,4 litru na 10 kg vaší hmotnosti. Klidně si přidejte i bylinné čaje, ovocné i zeleninové šťávy.
  • Správnou životosprávou a pravidelným pohybem se udržíte na zdravé hmotnosti a budete plní energie.
  • Omezte kofein, alkohol, nikotin a jiné nevhodné drogy.
  • Samozřejmě, zkuste omezit stres.
  • Travte svůj volný čas smysluplně a způsobem, který vás bude nejvíce těšit. Udržujte své koníčky a klidně vyzkoušejte něco nového, po čem toužíte nebo co by vás mohlo obohatit.
  • Stagnace ubíjí, rozvíjejte se.
  • Co nejvíce relaxujte.
  • Dopřejte si minimálně 7 hodin kvalitního nerušeného spánku. Spánek a noční regenerace jsou klíčové pro udržení zdraví.
  • Na doplnění všech potřebných látek pro správné fungování všech systémů těla sáhněte občas po vhodném výživovém doplňku.

Výživové doplnky proti starnutiu

Výživové doplňky proti stárnutí

Aby bylo stárnutí úspěšné a neprojevilo se množství znaků stáří, je třeba doplňovat takové látky, které se s rostoucím věkem z našeho těla vytrácejí. Jednou z nich je aminokyselina L-karnosin, která se přirozeně vyskytuje v kosterním svalstvu, srdci a mozku. Věkem se množství této látky v organismu snižuje a její nedostatek způsobuje kromě stárnutí i nedostatečnou ochranu buněk, a s tím následně různá onemocnění. Antioxidační mechanismus karnosinu spočívá v chelatácii těžkých kovů, což znamená, že jejich je schopen z těla odbourávat.

Proces buněčného čištění v noci je velmi důležitý, chrání buňky před oxidačním stresem a poškozením. Účinné složky K2 AntiAge napomáhají tvorbě buněčné energie, zlepšují fyzický výkon, vitalitu a mladistvý vzhled. Pokud cítíte únavu a vyčerpanost navzdory dostatečnému spánku, doplní energii a vitalitu pomocí přírodních látek jako ženšen pravý, koenzym Q10, extrakt z brokolice či hroznových jadérek.

L-carnosine pomáha proti starnutiu

Dalším skvělým bojovníkem proti vráskám a oslabeným vlasům i nehtům je produkt SkinBooster. Obsahuje kolagen, elastin, keratin, ceramidy, kyselinu hyaluronovou, vitaminy C a B. Svým složením zabraňuje prohlubování vrásek, vypíná je a zajišťuje pleti hydrataci. Chrání pokožku před vnějšími negativními vlivy. Vyživuje vlasy a nehty přírodními a tělu vlastními složkami, které zajišťují, aby byly vlasy silnější, lesklejší a pevnější, u nehtů snižuje štěpení. Kromě toho má Skinbooster výbornou chuť a perfektně doplňuje váš denní pitný režim.