Proč na noc noční protein a ne syrovátkový? 04. 02. 2016

Hned v úvodu mého článku bych chtěl vyvrátit nejčastější mýtus, který denně poslouchám od žen: "z proteinů se přibírá" nebo "nechci nabrat svaly."


Není to pravda. Každý protein je vlastně přesně stejná bílkovina, kterou sníte, ať už během snídaně pojídáním vajíčka na různé způsoby, nebo během oběda konzumací ryb a masa, případně během večeře když si dáte tvaroh. Tyto proteinové koncentráty jsou v podstatě jen bílkoviny z již zmíněných potravin bez zbytečných tuků a cukrů, navíc obohacené o další prospěšné látky, které napomáhají lepšímu trávení a metabolismu jako jsou enzymy, minerální látky, vitamíny a jiné.


Jakým jídlem zakončit den?

Mnoho lidí se drží pravidla, že po páté nebo šesté hodině už nejedí. To však způsobuje zbytečné hodiny hladovění, které mohou vést ke katabolickému efektu, a tím i snížené regeneraci. Tělo začne využívat vlastní svalové buňky na tvorbu energie (tělo chřadne). Tento proces začíná již po několika hodinách bez příjmu potravy. Ať už se snažíte vybudovat vysportovanou postavu, nebo nepřijít o aktivní hmotu, např. při hubnutí, zvýšeném fyzickém výkonu, nemůžete se bát konzumovat poslední jídlo hodinu až dvě před spaním. Samozřejmě závisí jaké jídlo.

Hlavním důvodem jídla před spaním by mělo být zajistit potřebné živiny k tomu, aby tělo minimalizovalo riziko ztráty svalové hmoty během spánku, kdy tělo stravu nepřijímá, a tím zlepšilo svou regeneraci do dalšího dne. Tomu by se mělo také přizpůsobit složení takového pokrmu.


Nejdůležitější na jídle před spaním je přijmout dostatečné množství bílkovin, ideálně ty, které na strávení potřebují více času. Zajistíte tak dostatečnou regeneraci, dokonce u těch, kteří se snaží zhubnout, taková strava eliminuje pocit hladu v noci (noční návštěvy ledničky). Vhodný je tedy kasein (Micelární kasein), který se vstřebává během noci až 7 hodin, případně vícesložkový protein (ProteinFit 70) s obsahem vajíčkového, nebo sójového izolátu, které se podobně jako kasein vstřebávají 4-5 hodin. Tyto proteiny kromě dostatečného obsahu bílkovin splňují i ​​požadavek s minimálním obsahem tuků a sacharidů, které by se ve spánku nevyužili na energii, ale uložili by se jako podkožní tuk.


Kaseinový protein

Je tvořen převážně pomalu vstřebatelnými bílkovinami, a to buď ve formě kaseinátu vápenatého, nebo micelárního kaseinu, které udržují svaly v anabolickém / antikakatabolickom stavu co nejdéle.

Osobně z praxe, stravitelnosti a z porovnání procesu výroby se jednoznačně jeví lépe micelární kasein, který je vyráběn mechanickou cestou, bez chemických úprav na rozdíl od kaseinátu vápenatého, a tím je pro náš organismus mnohem přirozenější.


Proč upřednostnit na noc noční protein před syrovátkovým?

Především je u nočních proteinů delší vstřebatelnost, a tím postupné uvolňování aminokyselin během spánku, který tvoří třetinu celého dne a během kterého nepřijímáme žádnou stravu.

Vstřebatelnost syrovátkových proteinů je od 0,5 - 1 hodina. Po uplynutí této doby se organismus dostává do katabolismu a zhorší se regenerace. Navíc micelární kasein obsahuje vysoký obsah vápníku a hořčíku, které jsou potřebné pro zdravý vývoj kostí, což ocení zejména ženy.

 

Ing. Boris Steinecker

Výživový poradce

Chci koupit teď!

Benefity

Výroba splňuje nejpřísnější evropské směrnice - systém řízení jakosti dle ČSN EN ISO 22000:2005 a kontrolní systém HACCP. Při nákupu výrobků v našem e-shopu poskytujeme zákazníkům věrnostní body, dopravu zdarma nad 100 EUR a rychlé dodání, nakolik jsme výrobcem produktů.

Odborné poradenství

Našim produktům rozumíme a proto vám umíme nabídnout odborné informace a poradenství v článcích, recenzích a videích. Samozřejmě vám radi zodpovíme na vaše dotazy spojené s užíváním našich výrobků tak, aby ste byli maximálně spokojeni.

headline-3-obrazek

Kompava Sponzoring

Naše výrobky používají profesionální i hobby sportovci  sportovních odvětví, jsou s nimi maximálně spokojeni a důvěřují jim. Sponzorujeme nejen samostatných sportovců - ať už z kulturistiky, silového trojboje, triatlonu, cyklistiky, volejbalu, vodních sportů, ale i sportové kluby.