K čemu slouží Kreatin? 26. 02. 2015
Kreatin je suplement, o kterém se už mnoho napsalo. Přesto, má zejména široká sportovní veřejnost často nejasné představy o účincích, působení a aplikaci této látky. Počet studií, které se věnovaly účinnosti kreatinu při zlepšování výkonnosti špičkových sportovců, je dnes jen těžko odhadnutelný a další studie přibývají. Cílenou suplementací kreatinem je možné zvýšit výkony nejen v silových sportech, atletice ale i ve vytrvalostních odvětvích.

Při tréninku dochází k vyčerpání zásob svalového glykogenu. Příjem kreatinu a adekvátního množství sacharidů vede k rychlejší akumulaci glykogenu ve svalech, čímž se trénink ve spojení s kreatinovou a sacharidovou suplementací stává výrazně efektivnějším.

Dostupné údaje ukazují, že použití kreatinu před tréninkem může mít jisté výhody s ohledem na stimulaci nárůstu svalové hmoty. V praxi se dnes upřednostňuje použití kreatinu po tréninku, ale zde platí, že vlastní experimentování přinese nejlepší zkušenosti. Chybu neuděláme, pokud kreatin použijeme před tréninkem, určitě se nebudeme mýlit, pokud kreatin přijmeme po tréninku. Je poměrně těžko rozpustný, proto by se při jeho přípravě mělo použít větší množství tekutin. Lze jej rozpustit ve vodě, ovocném džusu / ne citrusovém, pro nižší stabilitu kreatinu v kyselém prostředí /. Neměl by se přijímat spolu s kávou, protože káva stejně jako kyselé prostředí negativně ovlivňuje využití kreatinu. Nejnovější informace však tvrdí něco jiného. Běžná dávka kofeinu obsažená v několika šálcích kávy nebo v tzv.. „ Cola " nápojích, tedy dávka mezi 100-150 mg kofeinu denně, nemá negativní účinek na absorpci a přenos kreatinu do buněk.

Je zcela logické, že tak masově používaný produkt bude evokovat pochybovačné a skeptické otázky typu: je používání kreatinu vůbec bezpečné? Odborníci vytrvale odpovídají jasným a jednoznačným " ANO “. Kreatin nemá negativní vliv na funkci ledvin, jak se v starších zdrojích uvádělo. Naopak pro tělo má několik pozitivní efekty, z nichž některé nejsou v centru pozornosti sportovců, a proto se o nich málo píše a mluví. Použití kreatinu při léčbě svalových dystrofií, snižuje výskyt kardiovaskulárních onemocnění. Je i velmi pespektívny antioxidant, není vyloučen ani protizánětlivý efekt.
Další diskutovanou otázkou je cyklování a nasycování kreatinu. Nasycovací fáze je vysvětlována potřebou dostat do buněk jisté množství kreatinu a tuto jeho hladinu pak menšími dávkami udržovat na potřebné úrovni. Stanovená dávka se pohybuje v rozmezí 3 - 5g v závislosti na tělesné hmotnosti. Dnes se nasycovací fáze začíná zpochybňovat a denní spotřeba kreatinu se pohybuje v rozpětí 3 - 5g v závislosti na tělesné hmotnosti.

Způsob užívání a dávkování:
silové sporty - anaerobní aktivita / bodybuilding , vzpírání,…:
- tréninkové dny:
ráno nalačno 2,5 - 3g
30 - 45min.pred tréninkem nalačno 3g
- mimo tréninkových dnů ráno nalačno 2-2,5 g
večer nalačno před spaním 2g
vytrvalostní sporty - aerobní aktivity / běh, kolektivní sporty, tenis,../
- tréninkové dny ráno nalačno 1,5 - 2g
30 - 45min . před tréninkem 2g
- mimotréninkovém dny
ráno nalačno 1,5 - 2g
večer nalačno před spaním 1,5 g

Při dávkování CEE není nutné používat glukózu díky vylepšené vstřebatelnosti do svalové buňky. Negativní účinky na lidský organismus dosud nejsou spolehlivě dokumentované a kreatin je možné považovat za bezpečný a zdraví neškodící suplement.

 

Chci koupit teď!

Diskuse

Benefity

Výroba splňuje nejpřísnější evropské směrnice - systém řízení jakosti dle ČSN EN ISO 22000:2005 a kontrolní systém HACCP. Při nákupu výrobků v našem e-shopu poskytujeme zákazníkům věrnostní body, dopravu zdarma nad 100 EUR a rychlé dodání, nakolik jsme výrobcem produktů.

Odborné poradenství

Našim produktům rozumíme a proto vám umíme nabídnout odborné informace a poradenství v článcích, recenzích a videích. Samozřejmě vám radi zodpovíme na vaše dotazy spojené s užíváním našich výrobků tak, aby ste byli maximálně spokojeni.

headline-3-obrazek

Kompava Sponzoring

Naše výrobky používají profesionální i hobby sportovci  sportovních odvětví, jsou s nimi maximálně spokojeni a důvěřují jim. Sponzorujeme nejen samostatných sportovců - ať už z kulturistiky, silového trojboje, triatlonu, cyklistiky, volejbalu, vodních sportů, ale i sportové kluby.